バッテリー液補充 battery fluid refuel

ダンナです。

いやー、寒くなってきましたね!!寒さの本格化はこれからです。

うちのモペッドはバッテリーレスなので良しとして、そろそろ納車一年になるVESPA LX、バッテリーの様子を診てやらねば。

最近、blogに海外からのアクセスが多いので、なんちゃって英語版も併記します。書く英語は苦手・・・・でも、トライしないと始まらないぜ!!読みにくかったらスマソ。

It's getting much cold these days here in Tokyo.
I thought I should check the battery fluid of LX because I've never checked the level.
It's been about a year from start riding my LX. Maybe it's high time to do that.



c0108934_17462990.jpg


バッテリーの液面は、こんな感じでした。
the fluid level was like this.

ん~、まあまあってところですかね。別に補充するほどじゃないかもしれませんが、せっかくホームセンターで買ったので、補充してみます。

c0108934_17474392.jpg


コイツを投入。フツーの補充液って精製水でしょ。コンタクトレンズ用のじゃ、ダメかなあ?(笑)
I got this battery refill fluid and poured into the battery.

実はMFじゃないフツーの開放型バッテリーは初体験でした。
ので、ゴム手袋をして万全の体制で挑む!!

This was my first time to handle with the OPEN BATTERY.
I like the MF battery because of my laziness LOL
anyway, equipping rubber glove for my safety and warmth. It's too much cold out here to do some manipulation.

案の定バッテリー液が跳ねた!!

手にかかった!!

うおおおおおおお!!!

手がっ!!手があああああああっ!!!(無傷)

と言ってみたいだけでw 手袋してて良かったです。
って、跳ねたのは補充液のほうだったみたいでしたw

開放型バッテリー、初めて扱ったので今日知りましたが、バッテリー液のブリーザホース!?みたいなのがついてます。コレを取り外さないといけましぇん。クイッと引っ張って簡単に取れます。(↓透明のホースです)

I noticed that besides the terminals, there is another hose to put off at the side of battery(colorless hose).

c0108934_1752469.jpg


さて、今回はホームセンターでセール開催中。

バイク用バッテリーチャージャーが4千円弱だった(過充電保護回路つき)ので、買ってしまいました。今日はまだ使わなくていいかな(面倒w)

バッテリー液も補充したことだし、充電も兼ねて遠出しようと思いましたが、洗濯物が溜まっていることに気付き、急いで帰宅しました。

After the battery fluid refill, I thought I'd go for long ride to charge the battery but I remembered that there are huge amount of clothes to wash back home..... So I decided to go back for today.

出たついでに給油。5リットルぐらいで1000円弱。

うわー、高いですね。

帰宅後、俺の大好きな洗濯!!!

シャー!!!!!洗剤注入!!!!!

柔軟材も注入!!!!!


今日は色んな液体を注入した一日でしたww

before going back to my home, I went to gas station for refuel but I encounterd the surprising hiked gas price....

I prayed for OPEC countries gonna increase the production this year LOL

And going back to my home, pouring abluent(GAIN) and fabric conditioner(DOWNY) into the washing machine.

Today was a "ALL POURING DAY" for me.
[PR]